Over Helmi Geeve

“Als je een crisis samen oplost, kun je er sterker uitkomen. Zelfs een diamant moet je oppoetsen om het te laten glimmen. Maar je moet het wel doen, zonder wrijving geen glans. Dat geldt ook voor je personal brand. Iedereen is uniek, iedereen heeft bijzondere kwaliteiten, maar je moet ze wel in de etalage zetten om zichtbaar te worden. Het gaat erom dat je jezelf heel goed leert kennen, zodat je weet waar je voor je staat en waar je voor wilt gaan. Als je jezelf niet kent, kun je je ook niet verbinden met de ander en je purpose uitdragen. Uiteindelijk is het nu meer dan ooit van belang dat je je persoonlijke reputatie opbouwt, onderhoudt en uitdraagt. Want het gaat er om, om jouw onderscheidend vermogen aan te kunnen tonen. Daarbij is het ook van belang om reputatievet op te bouwen zodat als er iets gebeurt, je reputatie tegen een stootje kan.”

Helmi Geeve studeerde communicatiewetenschappen en werkte jarenlang als marketing- en communicatiedirecteur bij uiteenlopende organisaties. Bij haar banen kwam ze voortdurend in bijzondere situaties terecht. Bij Hilton Rotterdam moest ze zalen aan de man brengen, terwijl er een enorme muizenplaag was uitgebroken. Daarna had ze te maken met medici die zich aan patienten vergrepen en elkaar met snijmessen achterna zaten. Een ziekenhuisfusie waarbij bewoners in opstand kwamen. En met bedreigingen op terroristisch niveau. Ook heeft ze de grootste onderwijscrises van de laatste 10 jaar mee helpen oplossen. Daarbij speelden telkens twee vragen: hoe voorkom je dat de media hiermee aan de haal gaan en hoe los je het zo goed mogelijk op? Helmi bleek goed aan te voelen wat er nodig was en slaagde er snel in om de rust weer terug te krijgen. En bij de organisatie het roer weer recht te zetten.

Inmiddels is Helmi gespecialiseerd in crisis- en reputatiemanagement en personal branding. Haar model is in de praktijk ontstaan door te kijken naar wat wel werkt en wat niet. Ze heeft daarvoor een aantal beproefde methodes in haar achterzak. Haar kracht zit in strategisch nadenken, de regie nemen en niets aan het toeval overlaten. Ze kan snel de analyse maken, heeft het overzicht en weet intuïtief wat er gedaan moet worden. Haar uiteindelijke missie is: de organisatie crisis-proof maken en de meest gedurfde versie van organisaties en professionals naar boven halen.

“It is not what you sell, it is what you stand for.”

The Brand Me | Personal Branding by Rep en Roer
The Brand Me | Personal Branding by Rep en Roer