“Als je een crisis samen oplost, kun je er sterker uitkomen. Zelfs een diamant moet je oppoetsen om het te laten glimmen. Maar je moet het wel doen, zonder wrijving immers geen glans. Dat geldt ook voor je personal brand. Iedereen is uniek, iedereen heeft bijzondere kwaliteiten, maar je moet ze wel in de etalage zetten om zichtbaar te worden. Het gaat erom dat je jezelf heel goed leert kennen, zodat je weet waar je voor je staat en waar je voor wilt gaan. Als je jezelf niet kent, kun je je ook niet verbinden met de ander en je purpose uitdragen. Uiteindelijk is het nu meer dan ooit van belang dat je je persoonlijke reputatie opbouwt, onderhoudt en uitdraagt. Want het gaat er om, om jouw onderscheidend vermogen aan te kunnen tonen. Daarbij is het ook van belang om reputatievet op te bouwen zodat als er iets gebeurt, je reputatie tegen een stootje kan.”
Helmi heeft jarenlange ervaring in de marketing- en communicatiewereld
Helmi Geeve studeerde communicatie wetenschappen en werkte jarenlang als marketing- en communicatie directeur bij uiteenlopende organisaties. Bij haar banen kwam ze voortdurend in bijzondere situaties terecht. Bij Hilton Rotterdam moest ze zalen aan de man brengen, terwijl er een enorme muizenplaag was uitgebroken. Daarna had ze te maken met medici die zich aan patienten vergrepen en elkaar met snijmessen achterna zaten. Een ziekenhuisfusie waarbij bewoners in opstand kwamen. En met bedreigingen op terroristisch niveau. Ook heeft ze de grootste onderwijscrises van de laatste 10 jaar mee helpen oplossen. Daarbij speelden telkens twee vragen: hoe voorkom je dat de media hiermee aan de haal gaan en hoe los je het zo goed mogelijk op? Helmi bleek goed aan te voelen wat er nodig was en slaagde er snel in om de rust weer terug te krijgen. En bij de organisatie het roer weer recht te zetten.
Inmiddels is Helmi gespecialiseerd in crisis- en reputatiemanagement, personal branding en persoonlijk leiderschap. Haar model is in de praktijk ontstaan door te kijken naar wat wel werkt en wat niet. Ze heeft daarvoor een aantal beproefde methodes in haar achterzak. Haar kracht zit in strategisch nadenken, de regie nemen en niets aan het toeval overlaten. Ze kan snel de analyse maken, heeft het overzicht en weet intuïtief wat er gedaan moet worden. Haar missie is: de meest gedurfde versie van organisaties en professionals naar boven halen. Ze is auteur van het boek Brand Me! Pak regie op je loopbaan en van diverse e-books. Haar tweede boek over regie pakken op je werkgeluk verschijnt in 2023. Helmi geeft lezingen, presentaties en workshops/masterclasses over personal branding en werkgeluk.
Boek: Brand Me! Pak regie op je loopbaan
Dit boek hoort op ieder bureau, op iedere werktafel, van iedere professional. Het is voortaan jouw hulpmiddel om met personal branding, jouw eigen persoonlijk loopbaaninstrument te creëren zodat jij altijd regie kunt pakken over je loopbaan.
Wat je ook doet of je in loondienst bent of ondernemer, in welke fase van je carrière je je ook bevindt. Het maakt niet uit. Met behulp van dit boek kun je jezelf beter positioneren en profileren en je zichtbaarheid vergroten. Ik geef je inzichten en inspiratie om jezelf te gaan onderscheiden van anderen vanuit jouw eigen personal brand. Je hebt hiermee je kompas, je routekaart naar jouw eigen toekomst in handen.
“Als je echt een stap in je loopbaan wilt maken, moet je dit boek lezen.”
– Marc de Groot