Herziene herdruk Brand Me!
Pak regie op je loopbaan
‘Ze zien wel hoe goed ik ben…’ Met die instelling kom je er niet! Zonder een stevig personal brand en een onderscheidend, persoonlijk verhaal, ga je het tegenwoordig niet redden en gaan die promoties en leuke opdrachten aan jouw neus voorbij.
Of je nu in loondienst werkt of ondernemer bent, om op te vallen moet je werken aan je zichtbaarheid. Pak dus regie over je loopbaan en laat zien waar jij voor staat én gaat. Ga met jezelf aan de slag en ontwikkel een merk waarmee je jouw unieke persoonlijkheid en talenten in de etalage zet.
De herziene herdruk van Brand Me! Pak regie op je loopbaan laat je opnieuw ontdekken hoe je je professionele identiteit vormgeeft in een wereld die razendsnel verandert. Deze editie is verrijkt met nieuwe inzichten, actualisaties en uitgebreidere handvatten voor iedereen die bewust wil sturen op zijn zichtbaarheid, reputatie en loopbaanrichting.

Twee hoofdstukken kregen een grondige update:
Hoofdstuk 1 biedt nu een scherper en eigentijds kader voor wat personal branding écht betekent in een tijd van hybride werken, digitalisering, nieuwe leiderschapsvormen en groeiende behoefte aan authenticiteit. Toegevoegd is een uitgebreide paragraaf over hoe personal branding kan bijdragen aan het vergroten van je werkgeluk.
In Hoofdstuk 3 vind je vernieuwde teksten over boegbeelden en reputatiemanagement in bedrijfsleven en politiek, verbindend leiderschap en voorbeelden over hoe je jezelf kunt positioneren als professional, inclusief actuele strategieën voor zichtbaarheid, storytelling en het bouwen van een geloofwaardig en onderscheidend profiel.
Daarnaast bevat deze herdruk in Hoofdstuk 7 een reeks nieuwe, inspirerende boegbeelden, mensen die met hun verhaal, keuzes en karakter laten zien hoe krachtig een persoonlijk merk kan zijn in uiteenlopende contexten:
- Ingrid Coenradie, politica die met lef, eerlijkheid en een diep gevoel voor veiligheid en verantwoordelijkheid laat zien hoe belangrijk persoonlijke waarden zijn in het publieke debat.
- Winnifred Noorlander, die het Kanaal overzwom om aandacht te vragen voor hersenschudding en hiermee een indringend en hoopgevend voorbeeld geeft van doorzettingsvermogen en maatschappelijke betrokkenheid.
- Maarten van der Weijden, olympisch kampioen en wereldrecordhouder, die met zijn persoonlijke missie en kwetsbare kracht laat zien wat het betekent om je verhaal te verbinden aan impact.
- Elvire Jaspers, CEO en ondernemer, die met haar visie op digitale transformatie, diversiteit en leiderschap laat zien hoe je een innovatief en inclusief profiel ontwikkelt.
- Rodney van den Hengel, medeoprichter van Heilige Boontjes, die toont hoe je vanuit persoonlijke ervaringen en sociale missie een krachtig, geloofwaardig en verbindend merk bouwt.
Ervaringen van lezers
“Dit boek leest als een trein.”
“Eindelijk heb ik mijn persoonlijke loopbaaninstrument bij de hand.”
“Als je echt een stap in je loopbaan wilt maken, moet je dit boek lezen.”
“Brand Me! is jouw perfect handleiding om nu eens echt aan de slag te gaan met het vergroten van je zichtbaarheid.”
“Lekker toegankelijk geschreven boek met handige tips en mooie voorbeelden van boegbeelden die het verschil gemaakt hebben!”
Samen geven deze nieuwe portretten een rijk en divers beeld van hoe professionals, leiders en ondernemers hun persoonlijke merk vormgeven in complexe tijden. Ze laten zien dat personal branding geen kunstje is, maar een strategisch én persoonlijk proces waarin authenticiteit, keuzes en betekenis centraal staan.
Deze vernieuwde editie nodigt je uit om te reflecteren, te kiezen en te groeien zodat je met vertrouwen, regie en eigenheid kunt bouwen aan een loopbaan die past bij wie jij bent en wat jij bij wilt dragen.
Quick Scan
- Waarom personal branding belangrijk is voor jou als professional
- Hoe je jouw werkgeluk vergroot met personal branding
- Iedere HR-afdeling moet personal branding vanaf nu aanbieden als loopbaaninstrument
- Het belang van de match tussen organisatiewaarden en jouw drijfveren
- Waarom die eerste indruk er toch zo toe doet
- Tips om je persoonlijk (vrouwelijk) leiderschap te vergroten
- Hoe je personal branding inzet als jouw persoonlijk loopbaaninstrument en daarmee regie pakt over je loopbaan
- Vergroot je gunfactor: hoe meer je geeft, hoe meer je krijgt
- Laat je inspireren door de verhalen van 13 boegbeelden
- Word je eigen cover-model met jouw Brand Story
- Zet jezelf in de schijnwerpers en ga aan de slag met jouw personal brand
Waarom je dit boek moet lezen
Dit boek hoort op ieder bureau, op iedere werktafel, van iedere professional. Het is voortaan jouw hulpmiddel om met personal branding, jouw eigen persoonlijk loopbaaninstrument te creëren zodat jij altijd regie kunt pakken over je loopbaan.
Wat je ook doet of je in loondienst bent of ondernemer, in welke fase van je carrière je je ook bevindt. Het maakt niet uit. Met behulp van dit boek kun je jezelf beter positioneren en profileren en je zichtbaarheid vergroten. Ik geef je inzichten en inspiratie om jezelf te gaan onderscheiden van anderen vanuit jouw eigen personal brand. Je hebt hiermee je kompas, je routekaart naar jouw eigen toekomst in handen.
Zet jezelf in de schijnwerpers en word een gelukkige en succesvolle professional!





